torsdag 2 september 2010

Nytt jobb

Plötsligt är det roligt att jobba igen. Idag var det dags. Något nyfiken måste jag säga att jag har varit. Man hör så mycket, och man försöker skapa sig en bild, innan man vet hur det är.

Nu vet jag, att det var tomt i rummen. Det fattades bordsytor och hurtsar till papper av diverse slag, som ju dock inte heller var på plats. Arbetsmaterial av olika sorter fick hämtas på lager och vind, men till slut blev det bra. Vaktmästaren är kallad att fixa med ändring av skrivbord, så jag slipper sitta och titta ned på folk och själv har jag inhandlat en blomma till fönstret.

Fönstret förresten. I 9 år har jag tittat in i en persienn. Nu har jag möjlighet att se ut på grönska och även ha fönstret öppet. Dock berättade min älsta kollega på stället att det vissa tider på året inte är så mysigt, för då sprids uppenbarligen kogödsel precis utanför fönstret. Ser fram emot det. Det måste vara en förbättring, jämfört med hyreshus och persienner :)

Nu behöver jag mest bara färgglade bilder till väggarna. Jag får väl köra förbi något varuhus, där man säljer planscher och se vad som bjuds. En kär arbetskamrat kom förbi och konstaterade att jag borde tagit med mig min muminbild från förra arbetsplatsen, men det är ju inte sånt man tänker på när man packar allt i lådor....

Arbetsbord hemma, inte på jobbet :)
Det här ska bli kul!

2 kommentarer:

  1. Kul! Ska bli roligt att se dina färdiga smycken. Och höra vidare om hur jobbet är:) MItt nya jobb funkar kalas.

    SvaraRadera
  2. Du är mycket välkommen hit :)

    SvaraRadera