måndag 13 september 2010

Hundlek


Vi har en härlig hund. Chili  heter han. Här leker han med min man, båda har lika roligt.

Ikväll var det hundkurs. Då går det inte lika vilt till, utan det gäller att ha hundens fulla uppmärksamhet och en väldig koll på honom. Han ska sitta fot och gå fot och ligga på kommando. Han ska förstås komma när man kallar på honom, även om alla de andra hundarna är i närheten.

 När vi började med detta i somras, trodde jag inte att det skulle gå att lära så fort, men Chili är jätteduktig, och verkar tycka att det är kul. Själv lär man sig ett och annat på vägen. Inte bara om hunden, utan även om sig själv. Tex har jag ju en aning svårt, när andra ska ha synpunkter på det jag gör. Det är ganska sällan det händer, men på hundkursen får man feedback eller blir korrigerad hela tiden.  Då gäller det att hålla tyst och bara göra om, utan att försvara sig. Det lönar sig helt enkelt inte.....   Men som sagt - Chili blir duktig :)

3 kommentarer:

  1. Hej. Så kul att du är intresserad av syjunta. Ja alla är välkomna.

    SvaraRadera
  2. Kul att ni och chili gör framsteg på kursen:)
    Jag är återställd från sjukdommen, skönt. Har dessutom börjat ta tag mer i sömnaden här hemma...
    Vad gäller sömnadsdagen, ska bara hitta en lämplg dag.... Har du förslag?

    SvaraRadera
  3. Har just pratat med Kattis om en pysseldag. Dock med våra barn. Har du sett KroKKoFins inbjudan? Kan det vara nåt? Vi kan ju ses innan dess ändå.

    SvaraRadera