tisdag 31 augusti 2010

Roligt mamma!

Du är den roligaste mamma jag känner! Sa Min minsting på 10 år. Sånt värmer ett mammahjärta. Speciellt när man annars inte alltid är så rolig. Som när man inte vill ha ned ren tvätt i tvättkorgarna, bara för att det är lättare att lägga där igen, än att lägga allt på plats i garderoben. Eller när man tvingar fram glosläxan, eller ännu värre kommer ihåg glosorna, när dottern annars hade glömt boken i skolan och trodde sig säker på att slippa läxan....





Det finns många knep. Man kan lägga tvätten i luvan på badrocken, som är så mysig att spankulera runt i hela dagen. Nångång kommer den automatisk förbi tvättkorgen. Man kan be dottorn skriva in glosorna på datorn efter diktamen. Inte för att jag fattar varför det blir roligare än att skriva dem i gloshäftet, men allt ska väl inte förstås?

En grön klänning blev nästan färdig idag. Dock räckte inte tråden till ärmfållen. Tråkigt. Annars hade man kunnat ha den på i morgon, när man ska prata inför alla cheferna. Det får bli nåt annat.

Skulle egentligen börjat på nya jobbet i morgon, men så kom det ett möte i vägen. Alltså blir det först på torsdag. Jag är ju annars nyfiken, men snart nog vet jag om jag var klok eller dum, som sa upp mig från mitt arbete sedan 9 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar