söndag 5 september 2010


Idag har det varit segling för hela slanten. Perfekt väder, skön vind och värme i solen.

Blekinges skärgård inbjöd verkligen till besök. Många seglare var det ute också.

Egentligen är det pappa som är kapten, men här sitter Elin vid rodret. Man ska dock inte missta sig på att det egentligen är mamma som bestämmer.....



Elin på däck som utkik, eller? Kanske är det Signe längst fram som ser mest :)


Rolf och Chili. Rolf vill inte dela med sig av sitt kaffe till Chili.


Signe njuter solen på framdäcket.


Jag brukar säga att jag inte kan göra mönster, men den här gjorde jag med Signe som mall och naturligtvis efter hennes önskemål. Den skulle likna något från Sagan om Ringen, om jag förstod det hela rätt. Hon blev helt nöjd, och jag stolt, eftersom jag lyckades sätta dit en luva tom. Manteln blev även det första plagget, som jag sydde på min nya overlockmaskin :)

1 kommentar:

  1. Grattis till nya maskinen!!!!:-)

    Ser ut som ni haft en underbar helg på havet, själva hostar vi ikapp....

    Ska leta upp en dag att bjuda hit er för sömnad...

    SvaraRadera