söndag 29 augusti 2010

Bröllopsdag


Idag har maken och jag vår första bröllopsdag. Dessa vackra rosor fick jag på morgonen tillsammans med morgonkaffet. Så härligt. I kväll ska vi äta god mat, som jag redan har planerat för och dricka ett gott Amarone till. Vi har bara 2 av barnen hemma. De andra är hos sin mamma. Här är således väldigt lugnt. Dessutom är dottern på 10år sjuk i förkylning. Inte så dumt egentligen, för det gör att dagen blir riktigt avslappnad :)

Själv har jag precis stickat klart en hallonröd tröja, som har legat i skåpet i flera år. Nu börjar monteringen, vilken inte är min starka sida. Dels vet jag knappt hur man gör och dels verkar det mycket tråkigare än själva stickningen. Förr har jag alltid lämnat allt det jobbiga till min kära mamma, som har stickat MYCKET i sin dar. Kommer ni ihåg 70-talet när allt var stickat i ränder och mönster i bruna och lila färger? Nu tänkte jag dock göra ett försök själv. (Mamma är i Danmark :(   ) Återkommer med bild på eländet senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar