måndag 30 augusti 2010

Tygshopping i Malmö

Idag har nästan hela dagen gått åt till tyginköp i Malmö på Stoff och Stil. Det blev mängder med härliga tyger i mustiga färger. Min käre make menade igår att mina tyghyllor var nästan tomma, vilket verkligen var att fara med osanning. Nu går det i varje fall inte in särskilt mycket till.

Varför är det så kul med handarbetet? Man kan ju faktisk köpa allt och lite till. Men kanske är det det, att man har producerat något, som går att visa upp. I mitt arbete är det inte mycket som syns, även om jag får mycket positiv respons. Det är en alldeles speciel känsla att gå på fest i en egensydd klänning. Lite samma som att kunna bjuda på egengjord sylt eller saft. Egentligen helt onödigt, men gött!

På kvällen blev det hundkurs. Denna gång var det grundkurs som gällde. Det brukar gå som tåget, men Chili visste väl hur mycket pengar jag hade gjort av med i Malmö, så han var helstimmig. Hoppas det går bättre på måndag.....

Snart börjar jag på mitt nya jobb!

2 kommentarer:

  1. Der är visst plats kvar på översta hyllan ochmin garderob är heller inte full ännu.

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att jag ska jobba på det - både hyllorna och din garderob :)

    SvaraRadera